lørdag den 15. oktober 2016

Så er der snart Bogfum 2016

Et af årets boglige højdepunkter for mig er det - ja årlige - Bogforum i Bella Center.


I år er det i dagene Fredag d. 11. November til og med Søndag d. 13. November og det åbner alle dage kl. 10.



Jeg glæder mig som et lille barn allerede nu. Programmet er studeret, jeg ved hvilke forlag jeg skal besøge - der er gjort plads i reolerne - og måske hvilke Interview af forfattere jeg vil overvære.


I bund og grund er det et kæmpe Gedemarked med masser af mennesker, så man dårligt kan komme frem nogen steder. Og skiltningen i de forskellige områder er ikke altid den bedste.

Selv ved de mange scener hvor interviewene foregår kan der være uhyggelig meget trængsel; de opstillede stole er hurtigt besat, folk står i gang-arealerne, sidder på gulvet o.s.v.....det kan være svært at komme omkring især når der er skift i interviewene på scenerne, hvor også en del af tilhørerne skiftes.


"Blokeringer" kan også være, når der ved en eller anden stand er en kendt forfatter eller anden kendt person, der signerer bøger for publikum.

Men alt i alt herligt og jeg glæder mig :-) Ses vi ?
 

3 kommentarer:

  1. Hmmm - jeg har altid et problem med den slags arrangementer, fordi der er alt for meget, der interesserer mig.

    Nu har jeg brugt en time på programmet og kan overhovedet ikke få styr på det. Jeg savner i den grad angivelser af, hvor længe de forskellige punkter forventes at vare.

    Et er sikkert: Hvis jeg skulle få taget mig sammen, bliver det med sikkerhed ikke med indkøb for øje :-)

    Pas nu på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok passe på.....jeg tager jo bus, tog og metro så alene derfor skal der ikke slæbes for meget :-)

      Jeg har kigget på det trykte katalog og ja - der står ikke noget sluttidspunkt, men mon ikke de enkelte interview kun varer 30-45 minutter ? Man kan da ikke ævle længere tid om den bog.....medmindre man er Jussi Adler-Olsen....hans store ego kan vel dårligt rummes i selv Bella Centrets store haller :-D

      ...og du er sikker på, at du ikke tager pungen/credit-card'et op af lommen ? ;-)

      Slet
    2. Jeg har allerede opgivet - jeg er jo ikke så stor en bogentusiast - så indkøb kommer overhovedet ikke på tale.

      Slet